Definisi sahabat saya

"in business,one man's loss is another man gain"

Assalamualaikum blogwalker..
dah lama rasanya jari-jemari ini tak menrai-nari di atas keyboard kan? *yang nak bermadah sangat nie kenapa?*
okay back to topik !
mudah sangat topik hari nie.."SAHABAT".

Mudah sememangnya mudah kalau kita nak kupas pasal topik ni cuma nak menyampaikannya itu bukan perkara yang mudah as simple as ABC.Apa yang kita tahu tentang sahabat? semua orang pasti akan ada sahabat,tapi adakah definisi sahabat kita sama?ada yang kata sahabat itu bermula dengan perkenalan,YUP ! tu tepat kita mula dengan perkenalan namun bukankah setiap perkenalan berakhirnye dengan perpisahan?
Tapi macam mana pulak dengan yang kata sahabat selamanya?apa definisi selamanya tu?hurm ok terlalu banyak soalan mungkin tapi itulah limitation of our topic today !

tak nak sembang merapu-rapu sebab nanti over limit pulak!
so pada saya sendiri sahabat nie mudah je ,sahabat ialah orang yang memahami kita,faham akan tindak-tanduk kita,boleh bersekepala dengan kita.tapi  jangan harapkan dia ada dikala kita susah dan senang sebab dia juga manusia.kalau dia ada waktu kita susah maka dialah tempat kita luahkan perasaan kita tu,namun kalau dia tak ada sekalipun bukannya kita tak boleh bercerita dengan dia kan? teknologi sekarang membolehkan kita berhubung dengan bermacam2 cara.boleh mesej,boleh call,boleh whatapps,wechat dan macam2 lagi,jadi guna je la salah satunya.Tapi itu definisi pada SAYA .anda? terpulangla,definisi kita mungkin tak sama tapi maksud yang tersirat kita sama.

sahabat memang la bermula dengan perkenalan.mungkin itu cuma perkenalan yang singkat tapi cukup bermakna! kadang kala tak perlu perkenalan yang formal tapi cukup hanya saya tahu nama awak dan awak tahu nama saya.itu sudah memadai.ada jugak yang mula dengan pertelingkahan dan berakhir dengan satu persahabatan! dunia ini perbagai ragam.ada yang macam tu ada yang macam ni cuam kita saja yang memerlukan idea untuk laluinya.

Kadang kala bila teringat kembali zaman2 sekolah dulu masing2 mula mencari rakan nak kenal orang tu nak kenal orang ni,alangkah formal nya perkenalan masa tu! tapi kini masa mematangkan kita maka kita kebanyakannya berkenalan secara tak formal dan hanya dengan satu teguran akhirnya kita menjadi sahabat.Siapa tahu musuh utama kita itu yang akhirnya menjadi sahabat kita?fikirkanlah...

hidup ini kita tak sentiasa ada di atas..

Popular posts from this blog

KAWAN

Moving to the next chapter

Pemergian itu suatu yang pasti